Výber uhlov obrany vo štvorhre

S obrannými údermi máte oveľa väčšiu slobodu pri výbere rôznych uhlov. Zatiaľ čo útočiace údery krížom cez ihrisko sú zvyčajne zlý nápad, obranné údery sú skôr o nájdení medzery — nech je kdekoľvek.

Keďže útočníci zvyčajne uprednostňujú svoju pozíciu tak, aby pokrývali priame údery, niektoré z najlepších obranných úderov priameho obrancu sa hrajú krížom cez ihrisko.

Obrana proti smečom

Lifts

Lifts by sa mali vždy hrať do rohu, nikdy nie do stredu. Ak liftujete do stredu, útočníci dosiahnu svoju najlepšiu možnú pozíciu! Budú smečovať na stred, takže je pre vás takmer nemožné nájsť účinný uhol protiútoku.

Ak je to možné, mali by ste za normálnych okolností hrať lift do opačného rohu ako stojí smečiar: prinútiť ho pohnúť sa! Ak zakaždým liftujete do rovnakého rohu, je pre neho oveľa jednoduchšie dostať sa do dobrej pozície na smeč.

Drives

Predný útočník bude bližšie v smere strany ako jeho smečujúci partner. Najúčinnejšie drives sa preto zvyčajne umiestňujú na druhú stranu.

To znamená, že priamy obranca by mal hrať drives krížom a obranca na kríž by mal hrať priame drives.

Buďme však realistický, nie vždy bude môcť zmeniť uhol strely a hrať krížom cez ihrisko: zvyčajne je jednoduchšie hrať rovno. Priame drives môžu byť tiež účinnými protiútokmi (aj keď zvyčajne nie sú také smrteľné ako krížne cez kurt).

V oboch prípadoch si obranca musí byť vedomý pozície predného útočníka. Musí si dávať pozor, aby nedovolil prednému útočníkovi zachytiť drive (najmä forhendom).

Drives do stredu sú zvyčajne samovražedné: predný hráč by ich mal ľahko vystihnúť.

Nakoniec si všimnite, že výber priameho alebo krížneho úderu je ovplyvnený tým, na ktorej strane je forehand predného útočníka. Priamy drive cez súperov backhand môže byť často bezpečnejší ako drive krížom cez kurt na jeho forehand!

Bloky k sieti

Rovnako ako pri drive, aj tieto sa najlepšie hrajú ďaleko od predného útočníka.

Krížový obranca by mal takmer vždy mieriť svoje bloky rovno (preč od útočníka). Rovný obranca by ideálne trafil to isté miesto krížom cez ihrisko, ale opäť ide o ťažší úder. Rovné bloky môžu byť riskantné, ale budú za priaznivých okolností fungovať .

Na rozdiel od drives môžu byť bloky do stredu účinné (drive do stredu prechádza nahor okamžite cez jeho úderovú zónu, blok je pred ním). Bloky do stredu obmedzujú jeho možné uhly strely a možno budete schopní pokryť všetky jeho sieťové odpovede.

Na rozdiel od drive nemusí veľmi záležať na tom, kde je forhend súpera. Jeho backhandová sieťová hra by mala byť rovnako silná ako forehandová sieťová hra!

Pushes

Pushes sa zvyčajne najlepšie hrajú priamo, a to ktorýmkoľvek obrancom.

Tento princíp nie je rovnaký ako pri drives, pri ktorých by priamy obranca zvyčajne mal hrať krížový drive.

Problémom krížneho push je, že trvá príliš dlho. Krížny drive cez ihrisko môže rýchlo prejsť okolo predného hráča, ale push cez ihrisko mu zvyčajne poskytne čas na to, aby sa pohol a zachytil ho skôr.

Pushes do stredu sú mimoriadne nezmyselné úder. Práve podávate košík prednému útočníkovi!

Obrana proti drop shots

Lifts

Priamy obranca by mal za normálnych okolností hrať svoje lifty krížom cez ihrisko, pretože:

  • Núti súpera pohybovať sa (takže je pre neho ťažšie dosiahnuť ideálnu smečovaciu pozíciu).
  • Potom môžete ustúpiť na kratšiu vzdialenosť, aby ste pokryli krížový smer na kurte.

Ak priamy obranca namiesto toho zahrá priamy lift, potom sa musí veľmi rýchlo vrátiť do obrannej pozície.

Krížový obranca by mal hrať priamočiaro, pretože smečiarovi necháva málo času na zaujatie pozície.

Rovnako ako pri obrane proti smečom by ste sa nikdy nemali liftovať do stredu (to dáva vašim súperom najlepšiu možnú útočnú pozíciu).

Net shots

Ak môžete bezpečne brániť pomocou net shot je to zvyčajne najlepšie, pretože ste okamžite v pozícii pokryť akúkoľvek sieťovú odpoveď. Ak je úder pomalý, priamy net shot vám tiež umožní udeliť košíku spin.

Keď zadný útočník hrá drop shot, jeho partner sa presunie, aby pokryl túto časť siete. Z tohto dôvodu môžu byť účinné net shots krížom cez ihrisko (umiestnenie košíka od súpera).

Net shots do stredu sú tiež dobrou možnosťou, s myšlienkou obmedziť efektívne uhly odpovede vášho súpera.

Krížový obranca by mal takmer vždy zahrávať priame net shots.

Drives

Drives sa zvyčajne najlepšie hrá priamo, a to ktorýmkoľvek obrancom.

Priamy obranca môže niekedy hrať krížom, ale toto je veľmi riskantný úder, pokiaľ nie ste vo výbornej pozícii, je pravdepodobné, že ju preruší predný útočník. Napriek tomu môžete niekedy využiť súperov rytmus pohybu a pohyb rakety, často nastane moment, keď spustí raketu alebo presunie svoju váhu pri pohybe dopredu, niekedy môže perfektne načasovaný drive krížom preletieť priamo okolo neho. Tento trik bude fungovať s väčšou pravdepodobnosťou, ak udriete do jeho backhandu.

Drive by sa nikdy nemali hrať do stredu, pokiaľ nedosiahnete drivel veľmi skoro a nemôžete zaútočiť priamo na telo predného hráča.

Pushes

Rovnako ako pri obrane proti smeču, aj pushes by sa malo hrať takmer vždy rovno. Útočenie cez kurt trvá príliš dlho, kým dosiahne svoj cieľ a predný útočník by ho mal ľahko zachytiť.

Pushes do stredu, ako obvykle, sú extrémne nezmyslené údery (predný hráč môže zahrať priamo dozadu a tvrdo).

Rovnako ako pri drives, výnimka z tohto pravidla nastáva, keď košík beriete veľmi skoro a môžete hrať tlak smerom nadol alebo aspoň naplocho. Tu, keďže v skutočnosti útočíte, pushes do stredu môže byť dokonca najlepším uhlom, je to súperov úder, nie váš, ktorý teraz musí smerovať nahor.