Vo dvojhre je základnou stratégiou vyvinúť maximálny pohybový tlak na súpera. To znamená, že súper prinútite rýchlo prekonať vzdialenosť a meniť smer.
Tým, že nútite svojho súpera, aby sa rýchlo pohyboval po ihrisku, vytvárate situácie, v ktorých zasiahne košík neskoro a bude mať problém zahrať efektívny úder. Akonáhle zahrá slabý úder, máte na výber medzi tým, či ho vytlačíte ešte ďalej z pozície, alebo sa pokúsite okamžite vyhrať výmenu.
Tu je jednoduchý príklad vytvárania pohybového tlaku:
- Hráte klír. Váš súper je nútený presunúť sa do zadnej časti ihriska.
- Váš súper hrá drop shot.
- Zahráte sieťový úder. Váš súper je nútený presunúť sa do prednej časti kurtu. Touto jednoduchou sekvenciou striel ste prinútili súpera presunúť sa do zadnej časti a potom späť do prednej. To vytvára určitý tlak na jeho pohybovú schopnosť.
Stratégia v štvorhre nefunguje pre dvojhru
Mnoho hráčov verí, že môžu vyhrať dvojhru len tým, že použijú svoj štvorhrový meč. Toto je zásadná chyba. Vo dvojhre nemáte partnera, ktorý by pokryl sieť, takže útok v štýle štvorhry je oveľa menej efektívny.
Útok vo štvorhre zahŕňa vytváranie tlaku: pri bránení smeču nemáte veľa času na umiestnenie rakety a je ľahké stratiť kontrolu nad úderom. Tiež ste vystavení obrovskému tlaku zo strany predného hráča, ktorý sa bude snažiť potrestať všetky sieťové odpovede.
Útočníci vo štvorhre sa musia pohybovať po ihrisku rýchlo. Najmä zadný hráč skáče všade, aby sa zabezpečilo, že môže pokračovať v smečovaní.
Útočníci vo dvojiciach teda akceptujú pohybový tlak výmenou za strelecký tlak, ktorý aplikujú na svojich súperov. Keďže útočníci môžu spolupracovať, aby pokryli svoje ihrisko, táto výmena sa zvyčajne zmení na výhodu útočníkov: vo štvorhre zvyčajne úderový tlak prevyšuje tlak pri pohybe.
Vo dvojhre je to naopak: pohybový tlak zvyčajne prekonáva úderový tlak.
Vo dvojhre je oveľa ťažšie pokryť kurt, pretože ste len jeden! Vďaka tomu je pohybový tlak oveľa efektívnejší v dvojhre ako vo štvorhre. Tlak pri úderoch je tiež menej účinný, pretože už nemáte partnera, ktorý by pokrýval sieť. Po smečovaní môže váš súper otočiť výhodu jednoduchým blokovaním košíka späť k sieti.